27. elokuuta 2012

I made it!

Tänään oli eka koulupäivä ja selvisin hengissä pienestä sekasorrosta huolimatta. Lauantaina kävin jo tutustumassa kouluun, mutta koska en sillon vielä tienny mun lukujärjestystä, en voinu ettiä mun luokkia valmiiks. Sen seurauksena olin ihan hukassa tänään kun metsästin oikeita luokkia, mutta tuurin ja avuliaiden ihmisten kanssa löysin jokaiselle tunnille ajoissa. Mun lukkari tosin ei oo oikein, jouduin tech theateriin psykan ja sosiologian sijasta ja tolla tunnilla siis tehään lavasteita sun muuta eikä se tosiaan oo mun juttu. Mun pitää kuitenki sinnittellä tolla tunnilla tää viikko ja ens viikolla voin sitten mennä valittamaan vääristä kursseista.
Mulla on aina ollu hyvä nimimuisti, mut en tiiä onks se nää amerikkalaiset nimet vai vaan se et on niin monta uutta asiaa muistettavana, mutta mä en muista kenenkään nimee! On tosi häiritsevää ku tietää et on kysyny jonkun nimee jo useempaan kertaan mut ei silti vieläkään muista sitä. En muista ees läheskään kaikkien niitten naamoja, joille oon puhunu. On aika hämmentävää kun ihmiset moikkaa käytävillä ja kaupungilla eikä mulla oo mitään käsitystä mistä mä ne tunnen. Sit vaan hymyilen ja moikkaan takas. Ehkä mä vielä opin muistaa nimiä.

"Wow, from Finland, that is so cool!" oli yleisin lause, jonka kuulin tänään. Joka tunnin alussa piti esittäytyy ja kerranki se oli kivaa, koska oli jotain mitä kertoo enkä oikeesti tuntenu ketään. Sain myös kuulla aika monta hienoo yritystä sanoo Sara tälleen kauniin suomalaisittain niinku mä sen sanon. Jenkithän ei osaa sanoo ärrää niinku suomessa sanotaan niin kaikki ihmetteli et miten mä sen sanon. Moni pääty sitte sanomaan sen ranskalaisena kurkku-ärränä, mikä kuulosti niitten mielestä samalta ku mun sanomana. Monet päätti kuitenki lopulta luovuttaa ja sanoo sen vaan ihan amerikkalaisittain, mikä on mulle ihan fine. Ainakin mulla oli hauskaa niitä kuunnellessa, luulin että mulla on helppo nimi, mut ei näköjään.
Täällä kun ei laukkuja käytetä, niin mun koulureppu valmiina ekaan päivään

Viime perjantaina mentiin käymään Outlet Mallissa hostmomin ja -siskon kanssa. Lauantaina kävin aamulla koululla tutustumassa ja illalla menin hostmomin kanssa yksiin welcome-goodbye juhliin. Perheen tytär lähtee siis tällä viikolla vaihtoon Italiaan ja nää oli sen läksiäiset ja samalla ne toivotti tervetulleeksi niillä tän vuoden asuvan brasilialaisen vaihto-oppilaan. Siellä oli tosi hauskaa, tapasin muutaman ihmisen meiän koulusta ja siellä oli myös muita vaihtareita, joitten kanssa oli tosi kiva jutella.
Sunnuntaina käytiin kirkossa ja autoin hostsiskon kanssa 3.-4.-luokkalaisten sunnuntaikirkkokoulussa. Iltapäivällä oli hostmomin järjestämä wedding shower, eli morsiamelle järjestettävä juhla, johon voi tuoda jo häälahjankin, ettei sitä tarvii tuoda sitten ite häihin. Nää oli hauskat juhlat ja oli kiva tavata hostmominkin ystäviä, en tosi niittenkään nimiä muista... Illalla mentiin vielä syömään hostsiskon poikaystävän perheen luo. Kun oli koko päivän vaan syöny juhlissa, ei kauheesti jaksanu illalla enää syödä, mutta niitten perhe on tosi mukava ja siellä oli hauskaa.

Nyt lähen tanssitunnille ja palailen taas pian!

-Sara

6 kommenttia:

  1. Tosta "Wow, from Finland" voisin sanoo, et kannattaa kysyy niilt et tietääks ne ees et mikä se on :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii, en usko et kaikki tietää :D mut yllättävän moni on ainaki esittäny hyvin et tietää

      Poista
  2. Kaikki kuulostaa nii upeelta! Näyttää et oot hyvin sopeutunu ja kaikki tykkää susta - no wonder :) <3 hugs

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon sopeutunu hyvin ja ainaki toivon, että ne tykkää (: haleja sinne myös! <3

      Poista
  3. Hei tykkään sun blogista ihan sikapaljo! :-) Viittisitkö kertoo et mitkä rokotukset ja kuinka monta sun piti ottaa? Oon ite lähössä luultavimmin 2014 jenkkeihi vaihtoon, mut piikkikammosena ihmisenä tarvin varmaan tän vuoden aikaa valmistautuu henkisest niihi piikkeihi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Jenkkeihin tarviit Hepatiitti A ja B -rokotteen eli twinrixin, joka annetaan kolmena annoksena eli siitä tulee kolme rokotuskertaa. Sen lisäks pitää olla kaikki perusrokotteet mitkä Suomessa annetaan kaikille lapsille eli niitä ei tarvii uusia. Kannattaa varmistaa että sun jäykkäkouristusrokote on voimassa, mutta sen kyllä pitäis olla eli tuskin sitä tarttet. Mun piti myös ottaa meningokokkirokote, joka suojaa aivokalvontulehdukselta, mutta se riippuu koulusta ja alueesta mille oot menossa että tarviitko sitä. Ja jos et oo sairastanu vesirokkoa niin tarviit sen rokotteen. Mutta todennäkösesti tarviit vaan Twinrixin, jos sulla ei sitä jo ole. (:

      Poista